Entradas

REPORTED QUESTIONS

REPORTED QUESTIONS 1.       El verbo cambia como en ‘reported speech’. 2. Siempre se pone el sujeto antes del verbo en ‘reported questions’ y nunca se usa el auxiliar do/does/did. Ej: ·          What did you do yesterday? ·          He asked me what I had done yesterday. 3. En yes/no preguntas se usa if o whether Ej: ·          Are you Spanish? ·          He asked me if I was Spanish. ·          Do you live here? ·          She asked me whether I lived here. 4. No se pone la puntuación ‘?’ en reported questions. 5. Se usan las palabras where, when, who, what, which, why, whose en reported questions sin el verbo auxiliar. Ej: ·          Where d...

DIRECT AND REPORTED SPEECH

DIRECT SPEECH (El estilo directo) Cuando queremos informar exactamente de lo que otra persona ha dicho, utilizamos el estilo directo. Con este estilo lo que la persona ha dicho se coloca entre comillas (“…”) y deberá ser palabra por palabra. ·          “I am going to London next week,” ·          “Do you have a pen I could borrow,” REPORTED SPEECH (El estilo indirecto) El estilo indirecto, a diferencia del estilo directo, no utiliza las comillas y no necesita ser palabra por palabra. En general, cuando se usa el estilo indirecto, el tiempo verbal cambia. A veces se usa “that” en las frases afirmativas y negativas para introducir lo que ha dicho la otra persona. Por otro lado, en las frases interrogativas se puede usar “if” o “whether”. Nota: Ten en cuenta también que las expresiones de tiempo cambian en el estilo indirecto. Direct Speech Reported Speech ...

ADJECTIVES ENDING IN -ED/-ING

ed and –ing adjectives Adjectives that end ‘-ed’ (e.g. ‘ bored ’, ‘ interested ’) and adjectives that end ‘-ing’ (e.g. ‘ boring ’, ‘ interesting ’) are often confused. - ed adjectives Adjectives that end ‘-ed’ describe emotions – they tell us how people feel about something. ·          I was very bored in the maths lesson. I almost fell asleep. ·          He was surprised to see Helen. She’d told him she was going to Australia. -ing adjectives Adjectives that end ‘-ing’ describe the thing that causes the emotion – a boring lesson makes you feel bored. ·          Have you seen that film? It’s absolutely terrifying. ·          I can’t eat this! It’s disgusting! What is it? Remember that people can be  boring  but only if they make other people feel  bored . ·     ...

CAUSATIVES: HAVE AND GET

Causatives: Have and Get We use a causative verb when we want to talk about something that someone else did for us or for another person. It means that the subject caused the action to happen, but didn't do it themselves. Maybe they paid, or asked, or persuaded the other person to do it. For example, we can say: ·          I cleaned my house. (This means I cleaned it myself). If I paid someone to clean it, of course I can say: ·          A cleaner cleaned my house. But, another way is to use a causative construction. So I can also say: ·          I had my house cleaned. In a sense, using a causative verb is similar to using a passive. The important thing is that the house is now clean. We don't focus on who did the cleaning. Have + object + past participle (have something done) We usually use 'have something done' when we are talking about paying s...

INDIRECT QUESTIONS

Indirect questions son preguntas usados para hablar con más cortesía o para expresar dudas. En inglés podemos decir what is your name? pero se considera un poco maleducado y como no tenemos diferentes conjugaciones como tú y usted debemos hacer otra cosa. Por eso tenemos indirect questions. Una pregunta indirecta contiene dos claúsulas. Una comienza así: Could you tell me? I was wondering? I´m not sure? Would you mind telling me? I don't know? La otra es una pregunta directa pero cambiado a una affirmación. Ejemplo:  What is the time? (pregunta directa) Could you tell me what the time is? (pregunta indirecta) Vea la posición del verbo to be. En la pregunta indirecta is va al final de la oración porque en este caso no es una pregunta. Con el verbo 'to be? ponemos el sujeto y el verbo al revés para formar una pregunta. Ejemplo: He is a student (affimación) Is he a student? (pregunta)

ARTICLE THE/ZERO ARTICLE

El articulo THE que se puede traducir en: el, la, los, las, en ingles se utiliza para 5 situaciones. Cuando algo ya se menciono anteriormente, ejemplo: My aunt has a cat. The cat is blak.  Cuando ahi una sola cosa de algo. The sky, The earth, The Coca-Cola Company. Con algunos lugares geograficos. The atlantic ocean Con algunos paises. The USA, The Dominican Republic. Cuando algun sustantivo reponde a la pregunta ¿que? o ¿cual?. I bought a new cel. What did you buy? The new cel. ZERO ARTICLE  No utilizamos articulo THE en tres situaciones. Cuando se habla  de sustantivos contables en plural de manera general. Cats are good pets. Con sustantivos incontables cuando se habla de ellos de manera general. Money is something necessary. Con nombres de personas, meses, ciudades o productos.